„Formativní hodnocení, je možný způsob myšlení o výuce, která má vést k tomu, že se děti opravdu učí.“ H. Košťálová
Formativní hodnocení je nástroj pro zkvalitnění práce pedagoga, ale také nám slouží k získávání informací o učení dětí využitelných k úpravám vyučování a učení.
Tímto hodnocením vedeme děti k aktivnímu naslouchání, slovnímu vyjádření a sebehodnocení své činnosti. Formy formativního hodnocení jsou různé. Aby byla zpětná vazba nejefektivnější slouží nám k tomu prostředek takzvaného hodnocení formou „semaforu“. Děti si prostřednictvím kolíčků se svou fotkou vyberou barvu, která vyjadřuje jejich spokojenost se splněnou činností. Díky třem barvám (zelená, žlutá, červená) se děti mohou rychle a jednoduše samy zhodnotit jak vizuálně, tak slovně. Sdílení zpětné vazby posouvá učení dětí dopředu a tím dojde k větší motivaci k vlastnímu pokroku.
Charlotte Řeháčková, MŠ Kravaře
Je nám líto, ale formulář pro přidávání komentářů je momentálně uzavřen.